Hannah Smith

Kategori: Resor

4 januari

Ett par av de få bilder jag är med på från nyårsafton, jag är bättre på att ta bilder än att vara med på dem men hade nog den roligaste nyårskvällen någonsin och precis som resten av min veck i umeå så var även denna kväll fylld med grymma människor och roliga minnen. Nu hoppas jag att 2017 blir ännu bättre trotts en inte så rolig men ändå bra start mer om det imorgon nu ska jag sova.

tb london selfies

Fem random bilder från resan

Nu börjar alla bilder från Magaluf dyka upp, så jag sitter i soffan och längtar tillbaka med jag tittar på alla bilder. Som jag skrev förut så var det nog den roligaste resa och veckan i mitt liv tror jag haha. Alla som var me va lätta att umgås med, bjöd på sig själva verkligen den typen av personer jag vill hänga med :).

Igår fyllde en kompis 21 så jag va ute och firade henne ikväll däremot står de mellan att gå ut och fira mig, plugga eller ses på film med tyson. Lutar åt de sista just nu de är så mysigt att ha honom här så känner för att njuta av min tid som hundvakt jobbar för mycket för att kunna njuta helt i veckan, tyvärr...

Spanien

Hej sitter i soffan har gjort de typ sen jag vaknade idag men är de så konstigt när man tänker efter? Nej kanske inte efter den här resan och allt jobb jag haft under sommaren. Blev ju inte så många lediga dagar där men vad ska man göra pengar måste in om pengar ska kunna rulla ut. I vilket fall den här resan till Magaluf är nog den bästa och roligaste jag gjort. Har inte skrattat så mycket i hela mitt liv, det blev många långa ute nätter och tidiga dagar vid poolen, ingen riktig vila men samtidigt känner jag mig utvilad.

Åkte ju till Stockholm kvällen den 20de efter att ha blivit avbytt på jobbet, visste inte vad jag skulle förvänta mig av resan eller de jag reste med, åkte ju som sagt med Andrea, hennes kille och deras vänner som jag inte träffat innan. När jag kom till Andrea träffade jag en av killarna vilket va skönt han skulle ju ändå bo i samma rum som oss. Han precis som alla andra va verkligen härliga, vi klickade fort, alla bjöd på sig själva och de var lätta att lära känna. Min typ av människor helt enkelt! Vi passade på att ta ett glas vin eller två hos Andrea i väntan på taxin mot arlanda.

Under veckan var jag sämst på att fota trotts att jag hade två kameror och en telefon, telefonen lämnade jag vissa kvällar på hotellet om den hade dåligt batteri men de andra har massa bilder och filmer så kanske hittar något där. Förutom det så var vi ute nästan alla kvällar, två av dessa var vi på spelningar var av en stod Ingrosso för har nog aldrig varit så taggad på något i hela mitt liv! En dag spenderades i Palma och en på vattenland men annars låg vi mest vid poolen eller chillade i solen på balkongen. De ända dåliga med resan var att mitt kort fastnade i en bankomat i palma så fick lösa resten av tiden med hjälp av swish.

(skrev inlägget i tisdags så därför kan vissa saker låta lite konstigt så här nästan en vecka efter hemkomsten)

Resa bokad

Igår kväll bokades äntligen resan till Magaluf så skönt och jag är så taggad, lite motivation till livet helt enkelt. Vi bokade biljett dit och hotell som betalas där men ingen biljett hem då vi för det första har några som ska stanna längre och för det andra kostade hemresan minst 2000 så vi tänkte vänta lite och boka när priserna gått ner lite, gambling med hemresan haha. Nej men det löser sig hem kommer vi ju alltid, även om det blir med en miljon mellan landningar. Så den 21 juli drar jag, Andrea och hennes vänner till Mallis och sen tar vi ett flyg hem 28de, vi hoppas på ett sent flyg hem allt för att få ut de mesta av solen, värmen och semstern. Så om 132 dagar är jag i Spanien vid den här tiden!

Dinner ready

Nu saknas bara mina favoriter men dom är nog här när som helst. Ska försöka ta lite bilder ikväll så jag har något att lägga ut imorgon ☺️

fredag

Godmorgon! Ligger i sängen ska snart gå upp och klä på mig ska iväg och titta när en kompis tävlar. Efter de ska jag packa och sen ska jag träffa Emma som kommer från skåne :). Har längtat, ska leta upp minnes kort och laddare till alla kameror, tar med min lilla kompakta och min stora system, selfiepinnen åker med även den. Tror att jag tar med två eller tre klänningar, två par shorts, tre eller fyra tröjor och två bikinisar. Tar inte med så mycket smink utan någon ögonskugga, en liquid eyeliner, en bronzer och en mascara. Vad mer behöver man ha med sig?

De ända som är kvar sen är att skriva ut biljetterna. Ska kanske ta med en till väska att ha med till stranden eller när man går ut :D. Aja jag är superladdad på att komma iväg!

Spanien inspo

Om 32 dagar draaaaaar vi!

Sommar planer

Hej, ligger i sängen och drömmer mig iväg till min semster som börjar om  29 dagar, 21 dagar av jobb kvar innan jag har nästan en månad ledigt. Iallafall så har man hunnit med att planera in lite roligheter. Jag kommer fira in min semster med först en grillkväll här hemma sen 20 års fest i bålsta sen kommer jag försöka att hinna med en snabb tur till umeå för att hälsa på Andrea. Jag har inte bestämt när men det kommer vara i början eller slutet i vilket fall. Nästa spikade plan så när som på attt resan ska bokas är Mallis om 44 dagar med min absolut bästa vän, vi kommer som de ser ut vara borta 9 till 15 augusti och jag är så galet taggad! Vi tänkte boka ett hotell som heter Náutic och ligger på Playa de palma, 30 min buss resa till flygplatsen, nära till palma stad och 50 meter till stranden. Drömmen helt klart.

Jag vill hinna med en liten roadtrip någonstans också men vet inte vart, när eller me vem ännu så får ta de som de kommer haha. Jag ser helt klart mest fram emot mallis och umeå. Just nu känner jag sån glädje över livet i stort, jag har bra vänner, ett najs jobb där det går bra och jag har massa rolig planer för min semester och resten av sommaren. Allt som saknas är lite mer sol på dagarna så jag kan bli lite brun också haha.

tisdag

En av de oseriösa bilder som togs på rummet första kvällen

Nu är min underbara london helg över, och det är bara right back to reality. Jobbar mellan 15 och 23.45, så ser den mesta delen av min vecka ut. Har inte varit hemma i ett dygn än och längtar redan tillbaka.. London var helt underbart! Spenderade lite fööör myket pengar men det var värt alla tusenlappar. Innan vi ens spenderat en dag där så hade vi bestämmt oss för att åka tillbaka nästa år.  Mer om vad vi gjorde och mer bilder kommer i ett senare inlägg nu måste jag äta.