Hannah Smith

måndag

Ledig idag så jag ska åka in till stan och träffa Emma som är hemma från Skåne, vi ska catcha up lite, äta lunch osv. Längesen vi sågs så de behövs. Resan kommer nog vara prio ett att snacka om, de och killproblem hahah. Vi ska ses vid två inne i stan så jag ska väl börja fixa mig och åka, jag tar bilen till alvik och sen tunnelbana till stan :).

Sommar planer

Hej, ligger i sängen och drömmer mig iväg till min semster som börjar om  29 dagar, 21 dagar av jobb kvar innan jag har nästan en månad ledigt. Iallafall så har man hunnit med att planera in lite roligheter. Jag kommer fira in min semster med först en grillkväll här hemma sen 20 års fest i bålsta sen kommer jag försöka att hinna med en snabb tur till umeå för att hälsa på Andrea. Jag har inte bestämt när men det kommer vara i början eller slutet i vilket fall. Nästa spikade plan så när som på attt resan ska bokas är Mallis om 44 dagar med min absolut bästa vän, vi kommer som de ser ut vara borta 9 till 15 augusti och jag är så galet taggad! Vi tänkte boka ett hotell som heter Náutic och ligger på Playa de palma, 30 min buss resa till flygplatsen, nära till palma stad och 50 meter till stranden. Drömmen helt klart.

Jag vill hinna med en liten roadtrip någonstans också men vet inte vart, när eller me vem ännu så får ta de som de kommer haha. Jag ser helt klart mest fram emot mallis och umeå. Just nu känner jag sån glädje över livet i stort, jag har bra vänner, ett najs jobb där det går bra och jag har massa rolig planer för min semester och resten av sommaren. Allt som saknas är lite mer sol på dagarna så jag kan bli lite brun också haha.

Min helg

Bilder från i lördags

I fredags var de ju midsommar om man frågar mig är de en ganska överskattad högtid, alla förväntar sig att man ska festa hela dagen någonstan långt ut på landet, sen ska man självklart vara ute hela tiden för ingen planerar att det ska regna vilket de gör varje år haha. Jag skulle egentligen varit hos en kompis i bålsta men valde att stanna hemma och vara hundvakt, min familj åkte i väg så det var jag och min hund sen kom en gammal kompis från skolan förbi så vi satt ute drack varsin cider och snackade skit om allt och inget. Sen la vi oss i soffan och tittade på tv ett tag sen var den kvällen slut och jag följde me honom till bussen och sen somnade jag i soffan mean jag såg på tv. De var grymt mycket skönare att vara hemma hela kvällen, snacka skit och chilla än att vara på någon fest. Jag hade dessutom Tutchi att ta hand om hela helgen så de va skönt att inte vara dagen efter trött haha. Vad hittade ni på då?

Så vad gjorde jag i lördags då? Jag bjöd över Natta på pizza, vin och cider kväll hon stod för vin och cider jag stod för pizzan. Vi köpte två olika pizzor sen gick vi till ett bad som ligger vid mig, satte oss på ett berg där, åt och drack cider. Alltså mysfaktorn på de är hög, lägg till massa skit snack och en sommar spellista från spotify och ni har vår kväll. När vi hade ätit och druckit upp så började vi röra oss mot mig, här satt vi ute på min balkong drack vitt vin planerade min semster och bara njöt av sommaren, utsikten och livet. Alltså livskvalitet på högsta nivå. Vid ett hade de blivit för kallt för att sitta ute så vi gick in la oss i min säng och tittade på vänner med, salta pinnar, ostbågar och de sist av vinet.

Igår så blev de en tur till vällingby, jag köpte en klänning och en selfie stick sen åkte vi förbi mitt jobb innan vi åkte till stallet.

Midsommar

Hej, sitter i köket och dricker en kopp kaffe, vädret är som vädret brukar vara på midsommar helt grått och trist. Börjar bli frisk från min förkyldning nu vilket är as skönt, dock är min uppdatering här sämst fortfarande inget internet så orkar inte använda datorn.

Vad har ni för planer en dag som denna då? Jag ska vara hemma själv hela kvällen, min familj åkte i väg så jag blev hundvakt men de passar mig helt okej ändå då jag varit dunder förkyld i en vecka. En kompis kanske kommer hit men annars händer inget.

hej

Har uppdaterat sjukt dåligt, men har fortfarande inget nät på datorn och har haft lite mycket bollar i luften senaste veckorna. Jobbade x antal timmar i maj, har fortsatt med mycket jobb men är ledig på onsdag och torsdag. Schemalagd ledighet på torsdagen och på onsdagen blir det studentfirande gånger två så då fick jag ta bort mitt pass. Bästa jobbet, bästa kollegorna och bästa chefen <3.

Imorgon börjar jag vid 10 är såååå trött just nu kommer snart somn tror jag. Ska försöka hinna äta lite innan dess men somnar jag så gör jag. Ska åka ut lite mer till stallet nu också :).